You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

15 sikeres reklámfotós a világ minden tájáról

Ismerd meg a világ 15 legsikeresebb reklámfotósát, akik kiemelkedő munkájuknak köszönhetően örökre beírták magukat a fotózás történetébe…

2024. 10. 07.

TIM HAWLEY

Hawleynek sikerült rést teremtenie szolgáltatásai számára a reklámfotó iparban. Az általa kitalált kompozíciók gyakran futurisztikus, alternatív valóságokat dolgoznak fel, amelyek arra késztetik a nézőt, hogy egy terméket új, nem szokványos megvilágításban lásson. Az amerikai fotós számos népszerű márkával dolgozott már, ügyfele volt többek közt a Bacardi, Corona, Lexus, Logitech, HBO, Hitachi, Nestlé, Nike, Samsonite és a Toyota is, de nagy reklámügynökségekkel szintén gyakran együttműködik.

Fotó: Tim Hawley – 500 red shoe

DAVID LACHAPELLE

LaChapelle mindig olyan képeket készít, amelyek tele vannak szabadsággal, egy kis furcsasággal, és néha szórakoztatóak, miközben mindig egyedinek és grandiózusnak tűnnek. Egy ilyen tehetséges fotóssal dolgozni óriási megtiszteltetés: fotói olyan világszerte ismert magazinok oldalain is megtalálhatók, mint a Vogue, a Rolling Stone, a Vanity Fair, az i-D, a Vibe, a The Face vagy a brit GQ. Az amerikai fotós CD-borítók készítéséről is ismert, ügyfelei a leghíresebb sztárok, köztük Elton John, Whitney Houston, Madonna, Macy Gray, No Doubt, Moby és még sokan mások.

Fotó: David LaChapelle – Pamela Anderson

BRUNO BISANG

A svájci származású fotós első éveit Asconában, egy gyönyörű svájci kisvárosban töltötte. Miután betöltötte 19. életévét, beiratkozott a zürichi Iparművészeti Fényképészeti Iskolába, ahol később fotózási ösztöndíjat kapott. 1979 után a reklámfotós elsősorban szabadúszó fotósként kínálta szolgáltatásait Zürichben, Milánóban és Münchenben. Napjainkban Bisang világszerte híres márkáktól, minta a Chanel, L’Officiel, Vogue German, GQ, Givenchy, Toni Gard vagy a Yamaha kapja a megrendeléseket.

Fotó: Bruno Bisang – Work 33

ERIK ALMAS

Erik Almas Norvégiában született és nőtt fel, végül az Egyesült Államokba költözött, hogy elsajátítsa a fotózást. Gyerekkorában nem rajongott a fotózás vagy a művészet iránt, és a döntése, hogy fotós karriert kezd, és az Egyesült Államokba költözik, meglehetősen spontán volt. 1999-ben végzett az Akadémiai Művészeti Egyetemen, és kezdte kamatoztatni mindazt a tudást, amit professzoraitól tanult, hogy lélegzetelállító képeket készítsen. Almas elsősorban a reklám, életmód, tájkép, divat és képzőművészeti fotózás műfajában dolgozik. Jelenleg San Franciscóban él, de nyitott arra, hogy bárhová utazzon, ha a projekt elég érdekes. A norvég fotós már számos rangos díjat nyert fotóiért, és az egyik első reklámfotós, akire sok márka gondol egy új kampány tervezésekor.

Fotó: Erik Almas – Dassault Systèmes: global brand advertising campaign – If we 

TIM TADDER

Tadder azóta rajongott a fotózásért, mióta gyerekként először járt apja sötétkamrájában. Világszerte elismert fotós, akit nagyra értékelnek kreatív megközelítéséért és koncepciózus elképzeléseiért. Főleg sport- és italmárkákkal dolgozik együtt, mivel fotóin jellemzően olyan sportolók és egyéniségek szerepelnek, akik az állóképesség és a fitnesz csúcsát képviselik.  Az amerikai fotós még a világ 200 legjobb fotósának listáján is megtalálható, amelyet a népszerű Lurzer Archive Magazine állított össze.

Fotó: Tim Tadder – Nike Vision 2017 Traning Collection

ROB GRIMM

Rob Grimm kereskedelmi igazgató, fotós és oktatási oktató. Főleg étel- és italfotózással foglalkozik, szakterülete az üveg és a folyadék. Merész és grafikus stílusát nemzetközi márkák ügyféllistája alkalmazta, egészen a bal karjáig, köztük olyanok, mint a Jack Daniel’s, a Bacardi, a Woodford Reserve, a Brown Forman, a Kraft és a Panera, hogy csak néhányat említsünk. 2014-ben társalapítója volt a PRO EDU-nak, egy oktatási cégnek, amely minden fényképezési műfajhoz készít oktatóanyagokat. A PRO EDU-nál Rob online videokurzusokon keresztül nemzetközi képzést nyújtott, és elit fotósokból álló közösséget vezetett szerte a világon, miközben megosztják üzleti titkaikat a képzőművészek jövő generációival. 2020 elején Rob otthagyta a céget, hogy visszatérjen a kamera mögé, és ott készítsen képeket ügyfelei számára, ahol a legboldogabb.

Fotó: Rob Grimm Photography – RGG Photo Haku Vodka

DIMITRI DANILOFF

Dimitri Daniloff, aki 1970-ben született művészcsaládban, kiskorától kezdve egyedülálló érzékenységet fejlesztett ki a formák és az anyagok iránt. Ez a művészetben elmerült gyermekkor formálta világképét, felkészítette arra, hogy a digitális korszak képalkotásának úttörője lehessen. Tehetsége hamar felkeltette a nagy nemzetközi reklámügynökségek figyelmét, a TBWA-tól a Publicisig és a McCann New York-ig. A PlayStation, az Adidas és a Nike márkákért folytatott merész kampányai világszerte elismertséget szereztek számára, és a Cannes Lions rangos Grand Prix-ben csúcsosodtak ki. Műveinek művészi értékét kulturális intézmények is elismerték, több képét a Francia Múzeumok Alapja szerezte be.

Fotó: Dimitri Daniloff – 001 Step to Meltin’ Pot 2009

SHARAD HAKSAR

Sharad Haksar India legeredményesebb és legelismertebb fotósa. A cannes-i ezüstoroszlán győztes és a D&AD jelölt Sharad az egyetlen ázsiai, aki aranyat, ezüstöt, 2 bronzot és 21 megtisztelő kitüntetést kapott a rangos IPA Awards-on. A Popular Photography 2005-ben beválasztotta Sharadot a világ 10 legjobb objektívesének közé. Ugyanebben az évben az Adobe Galgo az év fotósának választotta Indiában. Egy évvel később Luerzer Archívuma a világ 200 legjobb fotósa közé sorolta. Eddig Sharad Haksar több mint 200 regionális, nemzeti és nemzetközi díjat nyert. Ő a OneEyeland.com, a világ legnagyobb kreatív fotósok virtuális közösségének alapítója. Az oldalnak több mint 83 000 regisztrált tagja van, évente több mint 8,5 millió oldalmegtekintéssel.

Fotó: Sharad Haksar – Brand Irony: Intel Inside

Erwin Olaf nemzetközi kiállító művész volt, akinek sokrétű gyakorlata a társadalom peremre szorult egyéniségei köré összpontosult. A merész és olykor ellentmondásos megközelítés eredményeként a művész számos rangos együttműködést hozott létre, a Vogue-tól és a Louis Vuittontól az amszterdami Stedelijk Museumig. 2017-ben a holland királyi család hivatalos portréművészeként dolgozott, 2013-ban pedig Willem-Alexander király számára tervezte az euroérmék nemzeti előlapját. Hollandia rangos Johannes Vermeer-díjával, valamint a 2013-as év fotósaként tüntették ki. Év az International Color Awards díjátadón, és a Kunstbeeld magazin az év holland művésze.

Fotó: Erwin Olaf – Felipe II, Iris van Herpen, 2019

RANSOM & MITCHELL

A Ransom & Mitchell a díszlettervező Stacey Ransom digitális művész és a rendező fotós, Jason Mitchell kreatív tehetségének csodálatos párosítása. Megközelítésük ötvözi a filmes világítást a jellegzetes díszletekkel és a digitális művészettel. Olyan remekműveket készítenek, amelyek korábban nem látott világok felfedezésére hívják a nézőket. Fotóik nagyon részletgazdagok, ez a fő oka annak, hogy munkájuk annyira magával ragadó.

Fotó: Ransom & Mitchell – The Last Good Man

MARTÍN SIGAL

Martín Sigal világszerte díjnyertes fotós és rendező. Képein az emberi elem a szürreális vonásokkal ötvöződik, mindig kifogástalan megvilágítással és kompozícióval. Legutóbbi nagyszabású megbízásai közül az Abu Dhabi Turisztikai Hatóság és az Argentin Turisztikai Minisztérium választotta világméretű turisztikai kampányaik fényképezésére. Sigal munkáját többek között a Cannes-i Lions Nemzetközi Kreativitás Fesztiválja, a Clios, a D&AD, a FIAP, a Kelly Awards és a Circulo de Creativos díjazta, és szerepelt a Communication Arts Photography Annuals-ban, valamint a Lurzer’s Archive-ban, amely a világ 200 legjobb reklámfotója közé sorolta.

Fotó: Martín Sigal – Americano

DANA HURSEY

Dana Hursey díjnyertes reklám- és képzőművészeti fotós. A több mint 30 éves tapasztalattal olyan nagyvállalatoknak dolgozik, mint a Lowe’s Home Improvements, a Disney, a Volkswagen, a Four Seasons és a UnitedHealthcare. Az amerikai fotóst a Lürzer’s Archive Magazine beválasztotta a világ 200 legjobb reklámfotósa közé. Szintén nagy elismerést kapott a 14 nap Nagy-Britanniában című dokumentumfilm-sorozata, valamint a Lexus által szponzorált „Cart for a Cause” szakácskönyvben megjelent vizualitása, amely Los Angeles 35 legjobb szakácsát és receptjeit tartalmazza. Hursey jelenleg az amerikai fotóművészek országos elnöke.

Fotó: Dana Hursey – Old Fashioned

GREG POWERS

Powers egy New York-i reklámfotós, aki a termék-, élelmiszer-, enteriőr-, csendélet- és divatműfajokban dolgozik. Az amerikai fotós a modern fotózás bevált mestere, hiszen szakszerűen rendezi el a kellékeket és utasítja a modelleket, hogy minden egyes, a fejében felbukkanó kreatív ötlethez tökéletes felvételt készítsenek. A legmodernebb technológiára és felszerelésre támaszkodik, hogy kiemelje minden olyan szolgáltatás vagy termék legvonzóbb jellemzőit, amelyekről őt bízták meg az arculat létrehozásával.

Fotó: Greg Powers Photography- Food & Drink – New

IAN ABELA

Ian Abela nemzetközileg elismert divat- és szépségfotós, akinek kivételes tehetsége kitörölhetetlen nyomot hagyott a művészeti iparban. A bejrúti származású fotós Párizsban vetette meg gyökereit, és a várost tekinti kreatív otthonának. Merész és kreatív látványvilága nemzetközi léptékű neves márkák referenciái lettek. Divat- és szépségfotósként Ian Abela hatásos reklámkampányok létrehozására specializálódott divat-, ékszer-, fehérnemű-, parfüm-, smink- és kozmetikai márkák számára. Lenyűgöző portfóliója olyan ikonikus nevekkel való együttműködést tartalmaz, mint a Versace, Bourjois, Lalique, Biotherm, Hermès, hogy csak néhányat említsünk.

Fotó: © Abela – CAMPAGNE NATURE BIJOUX – Portez l’Emotion

TERRY RICHARDSON

Terry Richardson a kaliforniai Hollywoodban nevelkedett, az évek során a New York-i és Los Angeles-i divat- és művészeti szcéna állandó szereplőjévé vált, ahol repülős napszemüvege és kormánybajusza éppúgy felismerhető, mint szexuális alkotásai. A fotós olyan kiadványoknak dolgozott, mint a Vogue, az i-D, a GQ és a Purple Magazine, és olyan hírességeket forgatott, mint Leonardo DiCaprio színész, Jay-Z rapper és Tom Ford divattervező. Richardson munkái megjelentek a Gucci, Sisley, Miu Miu és Cholé kampányaiban, valamint zenei videókban és reklámokban. 2001 óta Richardsont számos modell vádolta szexuális visszaélésekkel. 2017-ben azok a márkák és magazinok, amelyek korábban Richardsonnal dolgoztak, elkezdtek elhatárolódni tőle, és azt mondták, hogy többé nem alkalmazzák. 2018 óta nem dolgozik aktívan fotósként.

Fotó: Terry Richardson – Manifesto D’ Yves Saint Laurent

share

Weboldalunkon cookie-kat használunk. Amennyiben hozzájárul használatukhoz, ezek segítségével mérjük és elemezzük a honlap használatát.
Információ & Beállítások

Elfogadom